Ce vitamine pot fi luate pentru vedere, Avitaminoza A în patologia oculară

Vitamina D și magneziul protejează oasele împotriva osteoporozei

Despre nutritie In fiecare zi corpul tau produce piele, muschi si os. El invarte sangele rosu care transporta nutrienti si oxigen catre extremitatile indepartate si trimite  semnale nervoase care parcurg trasee de mii de kilometri in corpul si creierul tau.

Vitamina D și magneziul protejează oasele împotriva osteoporozei

Formuleaza, de asemenea, mesageri chimici care fac naveta de la un organ la altul, emitand instructiuni care ajuta la sustinerea vietii. Pentru a face toate acestea, corpul tau are nevoie de cel putin 30 vitamine, minerale  si componente ale dietei pe care corpul tau nu le poate fabrica in cantitati suficiente.

Deci trebuie sa le obtii din alimente sau din alte surse. Aceste vitamine  si minerale esentiale sunt adesea denumite  micronutrienti deoarece spre deosebire de macronutrienti—proteine, lipide si carbohidrati— organismul tau are nevoie de cantitati infime de micronutrienti. Totusi, daca corpul nu obtine aceste cantitati mici, efectiv te vei imbolnavi.

pentru uleiuri aromatice la vedere

Marinarii de alta data stiau ca traiul luni indelungate fara fructe sau legume proaspete — principala sursa de vitamina C— duce la sangerarea  gingiilor si aparitia scorbutului. In unele tari in dezvoltare, exista persoane care inca mai orbesc datorita deficientei de vitamina A si chiar in SUA unii copii dezvolta oase moi, deformate de rahitism datorita deficitului de vitamina D. La fel cum un deficit de micronutrienti ii poate dauna substantial corpului, cantitatile suficiente ii pot oferi beneficii substantiale.

De exemplu, o combinatie de calciu, vitamina D, vitamina K, magneziu si fosfor iti protejeaza oasele contra fracturilor. Multi micronutrienti interactioneaza. Vitamina C, de exemplu, te ajuta sa absorbi fierul.

Vitaminele - mituri

Interactiunea micronutrientilor nu inseamna intotdeauna cooperare, totusi. De exemplu, chiar si un exces minor de mangan mineral poate inrautati deficienta de fier. Vitaminele se deosebesc de minerale. Structura chimica a unei vitamine poate fi distrusa de caldura, aer, sau acid, in timp ce mineralele isi pastreaza structura chimica.

Aceasta inseamna ca mineralele din sol si din apa isi gasesc usor calea in corpul tau prin plantele, pestele, animalele si fluidele pe care le consumi.

Dar este mai dificil sa transferi vitamine din alimente si alte surse in corpul tau deoarece gatitul, stocarea si simpla expunere la aer pot dezactiva aceste componente fragile. Nevoia ta de anumiti nutrienti variaza in functie de varsta, sex si alte caracteristici importante. De regula, cea mai buna  strategie este sa obtii vitamine  si minerale din alimente, nu din suplimente.

Numeroase cercetari au aratat ca puteti reduce riscul de boli cronice si dizabilitati urmand o dieta sanatoasa dar si facand exercitii in mod regulat si evitand fumatul.

Dovezile in cazul suplimentelor cu vitamine si minerale sunt mult mai putin convingatoare. Exista probabil mai multe componente benefice ale alimentelor sanatoase decat cele pe care oamenii de stiinta le-au identificat pana acum, precum si efecte sinergetice printre ele.

Daca nu iti iei cantitatile necesare de vitamine  si minerale  esentiale, in mod garantat te vei imbolnavi. Astazi, multe alimente sunt fortificate cu vitamine  pana in punctul in care deficientele devin rare.

Mecanism fiziopatologic

Doua vitamine importante, acidul folic si vitamina D au fost adese individualizate de expertii din domeniul medical care recomanda suplimentele. Insa fortificarea crescanda a produselor alimentare cu vitamine a determinat ca aceste vitamine  sa fie prezente din abundenta astfel incat majoritatea persoanelor le obtin din alimente.

Iata doua exemple. Una din cele mai ferme legaturi pe care o are vitamina  cu prevenirea bolilor implica vitamina B, cunoscuta drept acid folic denumita si folacina.

vedere asupra străinilor miopie incorectabilă

Femeile care iau acid folic prezinta  un risc scazut de a naste copii cu malformatii congenitale numite defecte de tub neural. Datorita acestui fapt, tuturor femeilor aflate la varsta reproductiva, li se recomanda sa ia micrograme   mcg zilnic din alimente sau suplimente pentru a le proteja impotriva posibilitatii de a naste copii cu malformatii.

Unele cercetari recomanda femeilor aflate la varsta reproductiva sa ia mcg zilnic.

Fiind o vitamina care se pierde foarte repede din organism cateva orese impune suplimentarea acesteia din variate forme farmaceutice tablete, comprimate efervescente, capsule, plicuri, sirop sau picaturi cu capsulele cu eliberare prelungita, avand avantajul de a asigura eliberarea lenta de vitamina C timp de h.

Puteti obtine aceasta cantitate printr-o dieta sanatoasa si multivitamine consumate zilnic. Majoritatea tipurilor de paine si a cerealelor sunt fortificate cu acid folic si acesta se gaseste din plin ce vitamine pot fi luate pentru vedere unele alimente inclusiv salate verzi, portocale, rosii  si  legume.

tratați exercițiile de hipermetropie vedere încețoșată din cauza medicației

Aceasta vitamina permite corpului sa scoata calciul din surse alimentare care trec prin tractul digestiv mai curand decat sa-l extraga din oase. Ajuta la prevenirea osteoporozei si poate proteja impotriva unor cancere si posibil impotriva bolilor cardiovasculare, hipertensiunii, diabetului si  tulburarilor autoimune.

Majoritatea persoanelor pot obtine aceste cantitati din alimente, in special daca beau lapte care este imbogatit cu vitamina D.

Doctorul Naturii - Detoxifierea tubului digestiv cu ajutorul plantelor

Cei care traiesc in climate nordice sau au pielea mai inchisa la culoare au nevoie de suplimente pentru a ajunge la doza recomandata de IU. Nu depasiti Limita Zilnica Maxima de  4. Fructele si legumele Stim de cateva decenii ca fructele si legumele contin vitamine, minerale si alti nutrienti importanti. S-a dovedit stiintific ca o dieta bazata pe plante ce include multe fructe si legume poate iti poate reduce riscul de boli care grup de dizabilități de vedere ameninta viata, precum bolile cardiace, care sunt ucigasul nr.

Prin urmare, daca te axezi pe produse agroalimentare, exista mai putin loc pentru alimente nesanatoase. Este important sa retii ca desi fructele si legumele asigura o multime de vitamine  si alti nutrienti, nu obtii aceleasi beneficii daca iei pastile si suplimente cu vitamine.

Dintre sutele de studii care au incercat sa separe componentele individuale ale alimentelor si sa determine efectele lor specifice pentru sanatate, doar cateva au avut rezultate convingatoare. Multe nu au dus nicaieri.

Iti amintesti cand oamenii luau vitamina E pentru absolut orice de la boli cardiace la pierderi de memorie? Sau vitamina C pentru a preveni racelile? Sau antioxidanti pentru a preveni cancerul? Ce vitamine pot fi luate pentru vedere ce vitamine pot fi luate pentru vedere promitatoare nu au dat aceleasi rezultate pentru acesti nutrienti in forma de pastile.

Sfatul specialistului pentru luna noiembrie: Ce vitamine se iau toamna si iarna?

Fructele si legumele contin sute de componente cunoscute drept fitochimice, dintre care majoritatea inca urmeaza a fi identificate. Aceste fitochimice  apar intr-un numar mare de combinatii in plantele din natura.

Fructele si legumele sunt, de asemenea, bogate in fibre, care servesc multe functii din organism. Fibrele mentin in special functionarea corecta a sistemului digestiv si pot reduce riscul de  boli cardiace, diabet, unele probleme gastrointestinale  precum diverticulita, si obezitatea. In cele din urma, fructele si legumele sunt bogate in minerale benefice precum potasiul,  care scade tensiunea arteriala.

Care e rolul antioxidantilor? Daca iei antioxidanti in forma de pastile sau adaugate in alimente nu iti vei proteja sanatatea, dupa cum arata ultimele cercetari. Cel mai bine este sa obtii acesti nutrienti in forma lor naturala: in fructe, legume si cereale integrale. Termenul de antioxidanti este un termen general pentru orice compus care neutralizeaza moleculele instabile,  precum radicalii liberi care deterioreaza ADN-ul, membranele celulelor, si altor parti ale celulelor.

Radicalii liberi din organism sunt produse secundare naturale ale metabolismului energetic si sunt, de asemenea, generate de expunerea la razele ultraviolete, fum de tigara si aer poluat.

ce vitamine pot fi luate pentru vedere trăsături ale viziunii aborigenilor

Acestora le lipseste un set complet de electroni, ceea ce ii face instabili, astfel incat ei fura electroni de la alte molecule, deteriorand acele molecule in proces. Radicalii liberi pot fi, de asemenea, utili. Cand celule din sistemul tau imunitar se unesc pentru a lupta cu elementele de intruziune, oxigenul pe care il folosesc dezvolta o armata de radicali liberi care distrug virusi, bacterii si celulele deteriorate ale organismului.

Vitamina C poate dezarma radicalii liberi.

Alte vitamine  antioxidante sunt vitamina E, betacarotenul si carotenoidele aferente o clasa de pigmenti portocalii din plante. Mineralele antioxidante sunt seleniul si manganul.

sofradex îmbunătățește vederea dieta de restaurare a vederii

Multi antioxidanti sunt substante chimice, altele decat vitaminele si ce vitamine pot fi luate pentru vedere, inclusiv anumiti pigmenti si izoflavoni. Pachetul de antioxidanti care se gaseste in fructe si legume combinat cu fibrele si fitochimicalele care se gasesc in mod natural in aceste alimente, are numeroase beneficii pentru sanatate, inclusiv scaderea riscului de boli cardiace, diverticulita, si  multe alte afectiuni.

Vitaminele sunt substante non-calorice de care corpul are nevoie pentru a fi sanatos. Numim vitamine pe acelea pe care un organism viu nu le poate produce si are nevoie sa le obtina din exterior, adica din alimente. Cateodata o vitamina poate fi o vitamina pentru oameni insa nu si pentru caini.

Nu s-a dovedit ca administrarea de antioxidanti individuali sub forma de suplimente ar avea beneficii similare pentru sanatate. Descoperirile sugereaza ca pastilele cu antioxidanti furnizeaza o protectie generala destul de mica. Este posibil sa poti reduce riscul de maladii serioase mai curand prin orchestrarea antioxidantilor prezenti in mod natural in alimente, decat cu o vitamina sau doua in doze mari.

cele mai bune suplimente alimentare refacerea exercițiilor de acuitate vizuală

Deci merita sa iti iei antioxidantii din alimente — precum portocale, rosiicartofi dulci, morcovi, broccoli, fructe mici, cereale integrale si nuci — nu doar din pastile. Studiul recuperează-ți vederea DASH a testat in mod direct o dieta bogata in fructe si legumesi a aratat o reducere semnificativa a tensiunii arteriale.

Persoanele cu varsta de peste 45 de ani au raspuns foarte bine la aceasta dieta —o constatare importanta deoarece hipertensiunea si consecintele sale cresc proportional cu varsta.

Mai multe despre acest subiect